تخفیف ویژه طراحی سایت
| سایت های فروشگاهی
جستجو

دیگر مقالات

ووکامرس چیست ؟

ووکامرس چیست ؟

ووکامرس چیست؟

در پاسخ به این سوال که ووکامرس چیست می‌توان گفت ووکامرس یا WooCommerce یک افزونه فروشگاه ساز وردپرسی است که می‌توانید با این افزونه یک فروشگاه قدرتمند بسازید و محصولات خود را به‌‌صورت آنلاین به‌‌فروش برسانید. ووکامرس در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است و توانسته کاربران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند. قالب‌های متعددی برای آن ساخته‌شده و افزونه‌های بسیاری برای آن کدنویسی شده است؛ پس اگر می‌خواهید سایت فروشگاهی خود را با ووکامرس راه‌اندازی کنید اصلاً به فکر محدودیت‌های آن نباشید چون به جرات می‌توان گفت محدودیتی سر راه شما نیست!

ووکامرس افزونه‌ای است که در دنیای تجارت الکترونیک بسیار کارآمد و مفید بوده است. با استفاده از این پلاگین می‌توانید به‌آسانی فروشگاه آنلاین خود را بسازید و محتوای مورد نظر خود را در آن قرار دهید که این محتوا می‌تواند شامل جزئیات محصول، عکس، دیدگاه‌های مشتریان و… باشد.

وب‌سایت‌های فروشگاهی یا ووکامرس، امکان خرید و فروش محصولات و خدمات را به صورت آنلاین فراهم می‌کنند. این نوع وب‌سایت‌ها به کسب و کارها اجازه می‌دهند تا محصولات خود را به صورت آنلاین به مشتریان عرضه کنند و پرداخت‌های الکترونیکی را دریافت کنند.

ووکامرس

ووکامرس یک افزونه قدرتمند برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که تبدیل ساده‌ای برای افزودن قابلیت فروشگاه الکترونیک به سایت شما فراهم می‌آورد. با استفاده از ووکامرس، شما می‌توانید به راحتی محصولات خود را اضافه، حذف و مدیریت کنید، قالب فروشگاه خود را سفارشی سازی کنید، پذیرش پرداخت الکترونیک و حمل و نقل را تعین کنید و گزارشات دقیق درباره عملکردهای فروشگاه خود دریافت کنید.

اگر شما قصد راه‌‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارید اما اطلاعاتی در خصوص چگونگی انجام آن را ندارید با این مقاله همراه باشید، در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه می‌توانید با افزونه ووکامرس سایت خود را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کنید. اما ووکامرس چیست و چگونه می‌توان با استفاده از WooCommerce سایت فروشگاهی ساخت؟

شما با راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی می‌توانید در هر شهری که هستید با مشتریان خود در سایر شهرهای دیگر ارتباط برقرار کرده و مشتریان زیادی را از سراسر جهان جذب کنید. با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس شما می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی بسازید و در آن محصولات خود را به‌‌فروش برسانید و بدین طریق کسب‌وکار خود را رونق دهید و مشتریان جدیدی پیدا کنید.

زمانی‌‌که شما محصولات خود را به‌صورت اینترنتی عرضه می‌‌کنید، مشتریان شما محدود به یک منطقه جغرافیایی نمی‌شوند بلکه شما این امکان را دارید که علاوه بر مشتریان محلی از سایر نقاط جغرافیایی نیز مشتری جذب کنید و اجناس خود را به فروش برسانید و کسب‌وکار خود را گسترش دهید.

خب همان‌‌طور که می‌‌دانید پیشرفت روزبه‌‌روز اینترنت باعث شده است که افراد زیادی از طریق تلفن‌‌های همراه، بسیاری از کارهای روزمره و حتی خریدهای خودشان را انجام دهند. ازاین‌‌رو کسب‌‌وکار اینترنتی شما می‌‌تواند گسترش یابد و پیشرفت چشم‌‌گیری داشته باشد.

 

مزایای استفاده از ووکامرس

چرا باید از ووکامرس استفاده کرد و مزایای استفاده از ووکامرس چیست؟ با استفاده از ووکامرس می‌توانید خود بر عملکرد فروشگاهتان نظارت داشته باشید و همچنین امکان هر تغییری در طراحی آن را دارید. این افزونه به‌راحتی با وردپرس ادغام‌ شده و کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. امروزه فروشگاهای اینترنتی تقریباً جایگزین بازارهای سنتی شده‌اند و بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار هستند که از دلایل این محبوبیت سهولت دسترسی و بهینه شدن وقت و زمان آن‌ها است. شما به‌راحتی با قرار دادن بهترین محتوا و بالا بردن سئو سایت خود می‌توانید تا حد بسیار چشمگیری فروش محصولات خود را بالا ببرید.

ووکامرس یک افزونه متن باز (یعنی شما می­‌‌توانید در کدهای برنامه‌­نویسی شده­‌ی این افزونه تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید) و رایگان است، که با زبان php توسعه یافته است و به شما این اجازه را می­‌‌دهد تا فروشگاه اینترنتی خودتا‌‌ن را کامل و پیشرفته طراحی کنید. ووکامرس توسط  Woo Themes برای نخستین بار راه‌­اندازی شد، اما باتوجه‌‌به قدرت و محبوبیت بالا، بعد از مدت‌‌‌ها توسط شرکت سازنده وردپرس خریداری شد.

بهترین افزونه فروشگاه ساز برای وردپرس

ووکامرس یکی از محبوب­‌‌ترین و قدرتمندترین افزونه‌های فروشگاه‌ساز می‌باشد که درحال‌‌حاضر بیش از 6 میلیون سایت داینامیک یا پویا در حال استفاده از این پلاگین برای مدیریت فروشگاه اینترنتی خودشان هستند. از مهم‌‌­ترین دلایل محبوبیت ووکامرس نسبت به سایر رقبا می‌‌­توان به، سازگاری کامل با زبان فارسی و محیط کاربر پسند این افزونه اشاره کرد.

شما توسط این افزونه فروشگاهی در هر مکان و زمان قادر به مدیریت فروشگاه و فروش محصولات خود هستید. دیگر نیاز به گرفتن فروشگاه در یک مکان خاص نیست و بدین ترتیب شما محدود به یک منطقه جغرافیایی نخواهید بود.

حالا ووکامرس جزء برترین پلتفرم‌های راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در دنیاست.

امکانات ووکامرس

  • ایجاد محصولات با انواع مختلف از جمله محصول دیجیتال، محصول فیزیکی، محصول مجازی و …
  • پشتیبانی از نوع های مختلف پرداخت از جمله پرداخت آنلاین، پرداخت نقدی، کارت به کارت و …
  • پشتیبانی از نوع های مختلف حمل و نقل از جمله پست پیشتاز، پست ویژه، پیک و …
  • ایجاد کوپن تخفیف و تنظیم شرایط استفاده از آن.
  • ایجاد سطوح مختلف تخفیفات برای مشتریان.
  • نمایش محصولات مرتبط برای مشتریان.
  • ایجاد فیلد های سفارشی برای جمع آوری اطلاعات اضافی از مشتریان.
  • پشتیبانی از مراحل مختلف سفارش از جمله سبد خرید، پرداخت، ارسال و تحویل.
  • گزارشات دقیق از فروش و پیگیری سفارشات.
  • افزونه های مرتبط با ووکامرس از جمله افزونه های پرداخت، حمل و نقل، گزارشات و …
  • پشتیبانی از زبان های مختلف برای ساخت فروشگاه چند زبانه.
  • ایجاد پنل مدیریت کامل برای مدیریت فروشگاه آنلاین.

علاوه بر این، ووکامرس دارای یک سری افزونه های رایگان و غیررایگان برای بهبود عملکرد فروشگاه آنلاین است. برخی از افزونه های رایگان ووکامرس عبارتند از:

  • فیلتر محصولات بر اساس ویژگی های مختلف.
  • نمایش تعداد موجودی محصولات.
  • نمایش امتیازات مشتری.
  • ایجاد فیلد های اضافی برای محصولات.
  • پشتیبانی از نوع های مختلف واحد پولی.
  • افزونه پرداخت پی پال.

با این حال، برای بهبود عملکرد فروشگاه آنلاین خود، می توانید از افزونه های غیررایگان و پولی مرتبط با ووکامرس استفاده کنید. برخی از افزونه های پولی مرتبط با ووکامرس عبارتند از:

  • افزونه حمل و نقل پست داخلی.
  • افزونه گزارشات فروشگاه پیشرفته.
  • افزونه ویرایشگر صفحه محصولات.
  • افزونه ایجاد سوال و جواب برای محصولات.

با توجه به امکانات فوق، ووکامرس یکی از قدرتمند ترین و کارآمد ترین افزونه های فروشگاهی برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *